Obsługa programu SOVAT, w ramach którego składane są cząstkowe deklaracje, informacje podsumowujące i pliki JPK, prowadzona jest księga pomocnicza Organu wraz z ewidencją analityczną, prowadzone jest rozliczenie kasowe podatku VAT z Jednostkami Organizacyjnymi GMK;
Wstępna formalna weryfikacja cząstkowych deklaracji VAT oraz podejmowanie działań wyjaśniających w przypadku wystąpienia wątpliwości odnośnie prawidłowości dokonanych rozliczeń cząstkowych oraz przekazanych innych informacji podatkowych;
Współpraca z innymi komórkami Biura celem pozyskania od Jednostek Organizacyjnych GMK wyjaśnień i dokumentów źródłowych niezbędnych do weryfikacji rozliczeń cząstkowych;
Dokonywanie zbiorczych zestawień informacji uzyskiwanych od Jednostek Organizacyjnych GMK odnośnie czynności podlegających opodatkowaniu VAT;
Dokonywanie rozliczeń w zakresie przekazywania środków finansowych z tytułu podatku VAT do Jednostek Organizacyjnych GMK;
Sporządzanie poleceń przelewów dotyczących rozliczeń z tytułu podatku VAT z Jednostkami Organizacyjnymi GMK;
Sporządzanie poleceń przelewów podatku VAT oraz odsetek do Urzędu Skarbowego;
Sporządzanie dokumentów stanowiących podstawę zapisów w księdze głównej Organu GMK;
Bieżące uzgadnianie sald księgi pomocniczej z księgą główną Organu w zakresie podatku VAT;
Aktualizacja danych dotyczących Jednostek Organizacyjnych GMK w aplikacji SOVAT;
Aktualizacja danych GMK objętych zgłoszeniem identyfikacyjnym składanym do właściwego urzędu skarbowego;
Sporządzanie sprawozdań z operacji finansowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów wydanym na podstawie art. 41 ust. 5 ustawy o finansach publicznych;
Obsługa Rejestru Zajęć Wierzytelności obejmującego zajęcia wszystkich wierzytelności, które wpływają do Urzędu Miasta Krakowa i Jednostek Organizacyjnych GMK (z wyłączeniem zajęć wynagrodzeń za pracę dot. Jednostek Organizacyjnych);
Przesyłanie do właściwych komórek organizacyjnych UMK i Jednostek Organizacyjnych GMK zawiadomień organów egzekucyjnych o dokonanych zajęciach wierzytelności pieniężnych;
Pozyskiwanie informacji oraz niezbędnych dokumentów od właściwych komórek organizacyjnych UMK i Jednostek Organizacyjnych GMK odnośnie istnienia wierzytelności pieniężnych, do których miałyby zastosowanie zajęcia dokonane przez organy egzekucyjne, oraz innych informacji z tym związanych;
Udzielanie odpowiedzi organom egzekucyjnym w odniesieniu do zajęć wierzytelności pieniężnych innych niż wynagrodzenie za pracę, nadpłata lub zwrot podatku;
Zawiadamianie organów egzekucyjnych o zbiegu egzekucji w odniesieniu do tej samej wierzytelności innej niż wynagrodzenie za pracę, nadpłata lub zwrot podatku;
Koordynacja wypłaty środków we właściwej wysokości do organu egzekucyjnego, w przypadku zidentyfikowania wierzytelności podlegających zajęciu w więcej niż
w jednej komórce organizacyjnej UMK i/lub w więcej niż jednej Jednostce Organizacyjnej GMK, ze wskazaniem, która komórka UMK lub Jednostka Organizacyjna GMK ma zrealizować zajęcie;
Na żądanie komórek organizacyjnych UMK lub Jednostek Organizacyjnych GMK, udzielanie informacji czy dana wierzytelność jest zajęta przez organ egzekucyjny;
Prowadzenie rejestru osób odpowiedzialnych za realizację zajęć wierzytelności w Wydziale Finansowym UMK, w Wydziale Podatków i Opłat UMK i Jednostkach Organizacyjnych GMK obejmującego dane kontaktowe tych osób;
Przechowywanie i archiwizacja dokumentacji księgowej zgodnie z ustawą o rachunkowości, w szczególności wyciągów bankowych, poleceń księgowań, sprawozdań z operacji finansowych, a także dokumentacji dotyczącej zajęć wierzytelności, korespondencji z organami egzekucyjnymi oraz innych dokumentów zgromadzonych
w zakresie realizacji ww. zadań.