Dokonywanie czynności w celu sprawdzenia wybranych zagadnień mających znaczenie dla prawidłowości rozliczeń w zakresie podatku od towarów i usług oraz pozyskiwanie od Jednostek Organizacyjnych GMK wyjaśnień i dokumentów źródłowych niezbędnych do weryfikacji rozliczeń cząstkowych;
Sporządzanie raportów i analiz z przeprowadzonych czynności sprawdzających;
Współpraca z BV-01 w zakresie ujednolicania zasad związanych ze stosowaniem przez poszczególne Jednostki Organizacyjne GMK przepisów dotyczących rozliczania podatku od towarów i usług i realizacji obowiązków w zakresie tego podatku;
Udzielanie Jednostkom Organizacyjnym GMK wyjaśnień i rekomendacji w zakresie stosowania przepisów dotyczących podatku od towarów i usług;
Współpraca z osobami odpowiedzialnymi za czynności związane z MDR poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa oraz Jednostek Organizacyjnych GMK celem właściwego identyfikowania schematów podatkowych;
Ocenianie zasadności zgłoszeń dokonanych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa oraz Jednostki Organizacyjne GMK odnośnie uczestniczenia Gminy Miejskiej Kraków lub jej Jednostek Organizacyjnych w schematach podatkowych, o których mowa w art. 86a - art. 86o Ordynacji podatkowej, oraz pozyskiwanie dodatkowych informacji niezbędnych dla przekazania informacji w tym zakresie Szefowi KAS;
Raportowanie do Szefa KAS informacji o istnieniu schematów podatkowych (MDR) z udziałem Gminy Miejskiej Kraków lub jej Jednostek Organizacyjnych oraz
o zastosowaniu przez nie (jako korzystających) tych schematów - w terminach i na zasadach przewidzianych w Ordynacji podatkowej i przepisach wykonawczych;
Przekazywanie innym uczestnikom schematów podatkowych informacji dotyczących zaangażowania GMK lub jej Jednostek Organizacyjnych w schemat podatkowy, lub o powzięciu wątpliwości odnośnie uczestnictwa w takim schemacie;
Przechowywanie dokumentacji GMK dotyczącej schematów podatkowych oraz innej dokumentacji zgromadzonej w zakresie realizacji ww. zadań.