Do zakresu działania Referatu Budżetowo – Organizacyjnego (NW-01) należy:
przygotowywanie projektu budżetu w zakresie działalności Biura oraz jego planu finansowego;
prowadzenie spraw budżetowych Biura, w tym przygotowywanie wniosków budżetowych niezbędnych do realizacji zadań;
prowadzenie rozliczeń finansowych zadań Biura;
opracowywanie okresowych i rocznych analiz i sprawozdań z realizacji budżetu w zakresie działalności Biura;
przygotowywanie planu, sprawozdania oraz zmian w przedsięwzięciach wieloletnich ujętych w Wieloletniej Prognozie Finansowej;
prowadzenie ewidencji w podsystemach GRU i WYBUD;
kontrola nad prawidłowością zapisów finansowych w umowach i zleceniach przedstawianych do Generalnego Rejestru Umów i Zleceń;
sporządzanie harmonogramu realizacji wydatków i dochodów wraz z jego zmianami;
opracowywanie płynności finansowej wydatków budżetowych w aplikacji PF-PRO;
prowadzenie sekretariatu oraz obsługa administracyjno-biurowa Biura;
ewidencja i koordynacja obiegu korespondencji pisemnej i elektronicznej;
obsługa elektronicznej skrzynki Biura oraz systemu EZD PUW;
obsługa spraw związanych z realizacją zadań Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz aplikacji Servo – ePUAP;
koordynowanie działań związanych z udzielaniem odpowiedzi na zapytania kierowane do Biura za pośrednictwem Internetowego Dziennika Zapytań (IDZ);
koordynowanie zadań związanych z publikowaniem informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa, Serwisie Informacyjnym Urzędu Miasta Krakowa oraz Gminnym Serwisie Informacyjnym, nadzorowanie kompletności i aktualności publikowanych informacji, a także współpracowanie z Oddziałem Społeczeństwa Informacyjnego w sprawach z tym związanych oraz obsługa aplikacji BIP MK, UMK CMS i GSI;
koordynowanie zadań związanych z realizacją obowiązujących w Urzędzie Miasta Krakowa zasad Polityki Bezpieczeństwa Informacji i współpracowanie z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Urzędu Miasta Krakowa w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz obsługa aplikacji Systemu Ewidencjonowania Zbiorów, Administrowania i Monitorowania (SEZAM);
koordynowanie w Biurze spraw z zakresu Systemu Zarządzania Jakością w Urzędzie Miasta Krakowa i obsługa aplikacji informatycznej Portal Internetowy Systemu Zarządzania Jakością w Urzędzie Miasta Krakowa (Q-SYSTEM);
publikowanie i aktualizowanie danych udostępnianych poprzez System Obsługi Warstwy Organizacyjnej (INTEGRATOR) w zakresie związanym z funkcjonowaniem Biura;
koordynowanie zadań Biura realizowanych w obszarze elektronicznych usług publicznych, a także współpracowanie z Menadżerem Portfela Usług w sprawach z tym związanych oraz obsługa aplikacji STRATUS;
koordynowanie spraw z zakresu Systemu Zarządzania Jakością w Urzędzie Miasta Krakowa i obsługa aplikacji informatycznej Portal Internetowy Systemu Zarządzania Jakością w Urzędzie Miasta Krakowa (Q-SYSTEM);
współpracowanie z Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Krakowa ds. Systemu Zarządzania Jakością w zakresie spraw związanych ze stosowaniem normy ISO 9001 oraz 27001;
opracowywanie planów zamówień publicznych Biura i ich aktualizacja, sporządzanie sprawozdań z udzielonych zamówień publicznych, a także obsługa aplikacji Systemu Obsługi Zamówień Publicznych (SOZP) oraz współpraca z Oddziałem Zamówień Publicznych w sprawach z tym związanymi;
opracowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych i poleceń służbowych Dyrektora Biura;
sporządzanie protokołów z narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora Biura;
prowadzenie ewidencji rachunków i faktur;
prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników Biura oraz koordynowanie spraw dotyczących monitorowania czasu pracy w aplikacji Rejestr Czasu Pracy (RCP);
prowadzenie spraw kadrowych i socjalnych pracowników Biura;
ewidencjonowanie spraw związanych z uczestnictwem pracowników Biura w szkoleniach oraz współpraca z kierownikami Referatów w Biurze w zakresie planowania szkoleń dla pracowników;
prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników Biura oraz prowadzenie ewidencji kart badań okresowych i nadzór nad terminowością ich wykonania;
przygotowywanie dokumentacji w porozumieniu z Kierownikami Referatów Biura i realizacja procedury naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Biurze;
ewidencjonowanie skarg, wniosków i interpelacji dotyczących zadań Biura;
prowadzenie ewidencji zaleceń audytowych i kontrolnych oraz kontrolowanie ich realizacji;
bieżące monitorowanie stanu ewidencji składników majątkowych Biura oraz wykonywanie zadań wynikających z obowiązujących w Urzędzie Miasta Krakowa zasad gospodarowania składnikami mienia;
prowadzenie biblioteki oraz obsługa w tym zakresie Systemu Obsługi Księgozbioru Urzędu (SOKU);
prowadzenie i aktualizacja kart użytkowników urządzeń informatycznych i osobistego wyposażenia w Biurze;
składanie zamówień na pieczęcie, prowadzenie ewidencji pieczęci używanych w Biurze oraz realizacja procedury ich kasacji;
prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem Biura w materiały biurowe, wyposażenie biurowe, materiały eksploatacyjne do drukarek, bilety komunikacji miejskiej oraz zlecanie zamówień w tym zakresie poprzez Elektroniczny System Zamówień Towarów (ESZT) i dystrybucja zamówionych materiałów;
zgłaszanie w systemie Obsługi Budynków Urzędu Miasta Krakowa (OBUD) zleceń związanych z awariami i naprawami koniecznymi do wykonania w Biurze;
koordynowanie spraw związanych z prowadzeniem i aktualizacją Bazy Wiedzy na potrzeby Krakowskiego Centrum Kontaktu w zakresie Biura;
koordynowanie działań związanych z archiwizacją dokumentacji prowadzonej przez Biuro;
koordynowanie działań związanych z przeprowadzką lub reorganizacją przestrzeni gospodarowanej przez Biuro.