Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu
Referat Organizacyjno - Budżetowy
Adres siedziby:
Wielopole 17a, 31-072 Kraków
Zakres działania:Do zakresu działania Referatu Organizacyjno - Budżetowego (GK-01) należy:
1) organizacja i koordynacja pracy Wydziału poprzez:
- opracowywanie projektów wewnętrznych uregulowań, w tym: zarządzeń i poleceń służbowych, odnoszących się do zakresu działania Wydziału,
- prowadzenie ewidencji i nadzór nad terminową realizacją uchwał Rady Miasta Krakowa, uchwał Rad i Zarządów Dzielnic oraz wniosków i opinii Komisji Rady Miasta Krakowa, zarządzeń i poleceń służbowych Prezydenta Miasta Krakowa, a także Dyrektora Magistratu, zgłaszanych skarg i wniosków,
- prowadzenie ewidencji i nadzoru nad poprawnością i terminowością przygotowywania projektów odpowiedzi na: interpelacje, wnioski radnych, interwencje posłów RP i senatorów RP, korespondencję od Przewodniczącego Rady Miasta Krakowa, a także nadzór nad terminowością realizacji wynikających z nich zobowiązań,
- prowadzenie ewidencji kart usług/procedur zewnętrznych i instrukcji,
- prowadzenie ewidencji i nadzór nad procedurami wewnętrznymi określającymi tryb załatwiania spraw należących do kompetencji Wydziału,
- sporządzanie zbiorczych informacji i zestawień, koordynacja przygotowania odpowiedzi na polecenia, pisma okólne itp.,
- prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej Wydziału oraz Pełnomocnika Prezydenta Miasta Krakowa ds. Edukacji Klimatycznej,
- organizacja i zapewnienie prawidłowego obiegu informacji wewnętrznej, w tym właściwego obiegu korespondencji;
2) współpraca z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Wydziału przy przygotowywaniu projektów:
- uchwał Rady Miasta Krakowa,
- zarządzeń i poleceń służbowych Prezydenta Miasta Krakowa i Dyrektora Magistratu,
- pełnomocnictw, upoważnień Prezydenta Miasta Krakowa itp., ich ewidencja i aktualizacja;
3) współpraca z Wydziałem Organizacji i Nadzoru w zakresie:
- wynagrodzeń, nagród kwartalnych, dodatków specjalnych, szkoleń pracowników, delegacji służbowych, naboru na wolne stanowiska urzędnicze, przygotowywania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników, spraw socjalnych,
- przygotowywania projektów uchwał, zarządzeń, poleceń służbowych, pełnomocnictw, upoważnień itp.;
4) koordynacja realizacji działań związanych z Systemem Zarządzania Jakością i Polityką Bezpieczeństwa Informacji: współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie przetwarzania danych oraz obsługa aplikacji informatycznej System Ewidencjonowania Zbiorów, Administrowania i Monitorowania SEZAM;
5) koordynacja publikacji na stronach: Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa, Miejskiej Platformy Internetowej Magiczny Kraków w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;
6) koordynacja i udzielanie odpowiedzi na zapytania w Internetowym Dzienniku Zapytań;
7) koordynacja spraw w zakresie udostępniania informacji publicznej na wniosek w zakresie zadań Wydziału i prowadzenie teczek tych spraw;
8) koordynacja spraw w zakresie ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego i prowadzenie teczek tych spraw;
9) przygotowywanie planu zamó wień publicznych dla zadań realizowanych przez Wydział we współpracy z komórkami organizacyjnymi Wydziału;
10) prowadzenie ewidencji i nadzór nad majątkiem trwałym, gospodarowanie składnikami majątkowymi powierzonymi Wydziałowi,
11) prowadzenie ewidencji pieczęci i pieczątek urzędowych, w tym: składanie zapotrzebowania, przekazywanie ich pracownikom, prowadzenie ewidencji kasacji;
12) prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy;
13) prowadzenie spraw osobowych pracowników Wydziału, w tym m.in.: listy obecności, książki wyjść służbowych i prywatnych, planu urlopów wypoczynkowych, etatyzacji, zakresów czynności, kart badań lekarskich, sporządzania zestawień godzin nadliczbowych;
14) sporządzanie zamówień na:
- materiały i wyposażenie biurowe w systemie informatycznym Internetowy System Zaopatrzenia ISZ,
- materiały eksploatacyjne, sprzęt, druki,
- bilety komunikacji miejskiej;
15) prowadzenie spraw budżetowych, w tym m.in.:
- przygotowywanie wniosków budżetowych niezbędnych do realizacji zadań,
- prowadzenie rozliczeń finansowych zadań,
- przygotowywanie sprawozdań okresowych i rocznych z realizacji budżetu,
- przygotowywanie projektu budżetu;
- rejestracja umów, zleceń i ich rozliczanie we współpracy z komórkami organizacyjnymi Wydziału i podmiotami zewnętrznymi;
Wstecz