Do zakresu działania Referatu ds. Zgłoszeń i Analityki (CK – 03) należą następujące sprawy:
1) przyjmowanie zgłoszeń problemów i pomysłów wpływających do Wydziału poprzez elektroniczne kanały komunikacji;
2) analizowanie oraz przekazywanie zgłoszeń problemów i pomysłów do właściwych komórek organizacyjnych UMK, miejskich jednostek organizacyjnych oraz spółek miejskich;
3) monitorowanie realizacji zgłoszeń problemów i pomysłów;
4) prowadzenie i aktualizacja Bazy Wiedzy koniecznej do realizacji usług informacyjnych świadczonych przez pracowników infolinii miejskiej;
5) współpraca z Referatem Obsługi Infolinii Miejskiej (CK–02), komórkami organizacyjnymi UMK, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz innymi podmiotami w zakresie obsługi zgłoszeń problemów, pomysłów i prowadzenia bazy wiedzy;
6) koordynacja działań związanych z promocją Wydziału oraz współpraca z Referatem Organizacyjnym (CK-01) w zakresie zawierania umów;
7) realizacja badań ankietowych zlecanych przez komórki organizacyjne UMK, miejskie jednostki organizacyjne oraz Kierowników pionów;
8) wykonywanie raportów zleconych przez kierownictwo wyższego szczebla;
9) obsługa Krakowskiego Portalu Usług Miejskich w zakresie dostępnych funkcjonalności strony internetowej Krakowskiego Centrum Kontaktu.